Bästa brorsorna Hedlund

Bästa brorsorna Hedlund

2010-05-03

Då var det maj

Maj månad är här, men inte märks det inte, kallt, blåsigt o snö i luften. Blää, jag vill ha varm vår, solig sommar! Valborg firade vi i härliga Haverö. Det var mysigt, god mat, majbrasa, korvgrillning, trevligt sällskap. Vad kan man mer begära? Vi var till skogen en sväng o August fick bekanta sig med myrorna. Det var jätte spännande att låta den krypa på fingret, ända tills den bet sig fast. Då var det inte lika spännande längre!



Nu är det vardag igen o barnen är lite tussiga, eller mest August. Så imorgon blir det inget dagis för hans del. Vi får väl vara hemma o pyssla, mysa o se på film. Pippi filmerna går varma här hemma nu. Han vill bara se på Pippi.

Vidar ålar-kryper ganska fort nu, så det gäller att tänka på vart man har honom nu för tiden. Han älskar verkligen att kunna ta sig framåt. När han sitter så vill han sätta sig i krypställning men det går inte riktigt än. Idag satt jag här vid datorn o han var i vardagsrummet, ända tills jag hörde hur han stökade i köket, han höll på att riva lekspisen över sig. Så jag satte honom där, sen satt han där jätte länge o grejade. Det ska börjas i tid!



Nu har han förresten slutat med amningen. Det gick över en dag så där. Ammade sista gången förra helgen. Ganska skönt faktiskt. Han äter ju mat så bra nu, sen får han välling till kvällen, som han älskar! Han börjar bli stor nu, men fortfarande är han ju min lilla bäbis.

Måste bra visa senaste fynden. En jätte fin plåtburk som jag fick av svärfar. Den har vi nu knäckebröd i. Jag älskar den.




Sen en napp burk som jag tänkt köpa så länge. Nu slog jag till när det var 20% på priset. Vidar fick en sparbössa i samma serie när han döptes. Jätte fina tycker jag att dom är!

2 kommentarer:

  1. Ja dom e ju så fina den där serien. Har du sett att det finns en speldosa till också? :) kram

    SvaraRadera
  2. Ja, den är också jätte fin! Lilla Ida fick en sån när hon döptes:) Kram

    SvaraRadera